23948sdkhjf

byBiehl fra 2 til 8 lande på 3 år

Tre år efter lanceringen af byBiehl har ejeren Charlotte Biehl over 120 forhandlere i Danmark og Sverige og hendes smykker forhandles i 8 forskellige lande.
Den fødte iværksætter
Charlotte Biehl mener selv, at det først og fremmest er hendes drive og lidenskab, der har bragt hende så langt. Men en positiv holdning til livet og hårdt arbejde er også en del af succesformularen.

- Jeg har nok altid haft en iværksætter inde i mig, siger hun.

Drømmen om at skabe noget
- Jeg har altid ønsket at skabe mine egne smykker, og jeg følte, at der manglede nogle specifikke smykker på markedet.

Helt konkret mente Charlotte Biehl, at der manglede enkle, stilfulde og personlige smykker af høj kvalitet til overkommelige priser.

- Min kæreste og jeg tog til Thailand for at besøge en lang række producenter og for at lære mere om smykkeproduktion. Derfra gik udviklingen af byBiehl hurtigt. Efter et par år havde jeg udviklet en kollektion i samarbejde med to dygtige smykkedesignere. Efter at have testet kollektionen med fagfolk fra smykkebranchen og 100+ kvinder troede jeg så meget på byBiehl-konceptet, at jeg besluttede at forlade mit job og følge drømmen, fortæller hun til RetailNews.

Utraditionelle samarbejder
Det er cirka tre år siden, at turen gik til Thailand. Charlotte Biehl har siden designet en samling af pods, læder- og sølvarmbånd, halskæder, ringe og øreringe. De seneste tre år har budt på flere forskellige designsamarbejder, deriblandt en succesfuld kollektion af pods af modebloggeren Camille Kaasby-Wang.

Inddragelsen af nye inspirationskilder og set med danske øjne utraditionelle samarbejder er noget, som Charlotte Biehl har benyttet sig af lige fra starten.

- Jeg prøver altid at tænke ud af boksen – både når det kommer til design og markedsføring. F.eks. er vi nok nogle af de første i smykkebranchen, der har arrangeret et event, hvor flere end 200 kvinder stod og ventede i kø på at komme ind. Senest har jeg lavet to samarbejder med velgørende organisationer; et internationalt samarbejde til fordel for brystkræft, kaldet Inspiration Award, hvor byBiehl er blevet udvalgt som charity smykke til en stort anlagt velgørenhedsgalla i London. Det andet er et samarbejde med Børnehjælpsdagen, hvor børn på institutioner [børnehjem] har deltaget i en designkonkurrence og de 4 vinderdesigns kan nu købes i butikkerne – overskuddet går naturligvis til Børnehjælpsdagens arbejde med børnene.

Flere samarbejder på vej
Spørger man ind til, hvad Charlotte Biehl har på tegnebrættet for virksomheden i fremtiden, bekræfter hun, at hun vil blive ved med at tænke ud af boksen, og at der er flere forskellige samarbejder på vej.

- Vi kommer til at fortsætte med at indgå spændende samarbejder. Noget af det, som vi går stærkt ind for er, at hylde de inspirerende kvinder, der forfølger deres drømme. Men hvad der helt konkret er på tegnebrættet, kan jeg ikke løfte sløret for endnu, siger Charlotte Biehl til RetailNews.

Internationalt fodfæste
- Jeg håber, at vi vil blive ved med at udvikle os – både designmæssigt, men selvfølgelig også distributionsmæssigt. Vi vil gerne blive en større international leverandør af enkle, stilige smykker – med et lækkert design og høj kvalitet. Fokus lige nu er på at få et endnu stærkere fodfæste i de lande, vi er i, og derefter vil vi fortsætte den internationale ekspansion. Vi får heldigvis mange interessante internationale henvendelser, så jeg er sikker på, at byBiehl går nogle rigtig spændende år i møde, siger hun til RetailNews.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141